Att åka taxi.

Av någon anledning så lyckas jag alltid haffa taxi bilar där det är en väldigt go, rolig & pratglad gubbe som kör!
I förrgår när jag åkte hem satt jag och taxichaffören och lyssnade på sheelahs nya låt, han var inte överexalterad men han diggade den, han var säkert närmare 60 år och talar om för mig 2 ggr hur vacker han tycker att jag är, inte på ett äckligt sätt utan bara konstaterar det! Innan jag går ur bilen säger han ”-Tänk om min son skulle komma hem med en sån som dej, det skulle göra mig så lycklig” jag skrattar och frågar hur gammal hans son är och han svarar 28, jag frågar honom vad hans son heter och säger att jag ska hålla utkik efter honom 🙂

Igår åkte jag med en grek som skrattade onaturligt högt åt allt jag sa haha

Får se vem jag åker med ikväll!

One thought on “Att åka taxi.

  1. Jasså, du kör taxi-tricket när du raggar. Vad är det egentligen för fel på hund-tricket?

    Jag tycker att taxichauffören var modig som sa det. Tanken slog mig häromdagen att ju äldre man blir, desto svårare är det att ge komplimanger som inte känns krystade.

    Tänk när man gick på lågstadiet, då räckte det med att fråga chans direkt på den pingla man spanat in och vågade man inte det kunde man alltid skriva en lapp med ja/nej/kanske ruta som hon kunde fylla i.

    Sedan blev man lite äldre och gick på mellanstadiet, då körde man kanske mer ”tjena sockerponnyn, vilken är din favoritdinousarie?” när man ville påkalla hennes uppmärksamhet.

    Nu när man börjar närma sig 30 har ju liksom de metoderna försvunnit. Det håller ju inte att mingla fram till en fin tös på krogen och kalla henne för hetinggeting direkt.

    Jag såg en bloggvideo för ett tag sedan där tjejen som var runt 25 och bodde i sthlm menade att det finaste en kille kunde kalla henne var puma. Hallå, säger man verkligen så till någon när man är i den åldern?

    Snälla rara Emma. Lär oss män att ragga rätt!
    Starta en dejtingskola omedelbums på din blogg.

    ;oP

Kommentera

