Regn & rusk.

Igår var ju ingen vidare bra Pride dag, regnet bara öste ner under dagen.

Putte, Krillan & Stoffe mötte upp mig på lunchen och vi hade precis satt oss ner för att äta på Thai-stället Pong som ligger på en tvärgata till drottninggatan, (och har by the way otroligt god och fräsch buffé under lunchrusningen) då himlen öppnade sej = skyfall= stora vattenpölar när man ska gå tillbaka till jobbet = überblöt om fötterna när man kommer tillbaka till jobbet.

Jag paxade en plats under Stoffes paraply påvägen tillbaka och det var nog tur det annars hade  jag sett ut som att jag badat med kläderna på, alla protisterade men jag propsade på först den till kvarn + att jag skulle ju jobba, alla andra kunde ju gå hem och byta om 😉

Kvällen spenderades först hemma hos mig, vi beställde först hem mat sen somnade vi alla gott i ett varsit hörn tills klockan ringde en och en halv timme senare. Riktigt sega gjorde vi oss iordning och tog oss sedan vidare ut i Pride natten. Vi blev nog inte så sena hem trots allt så jag fick mycket skönhetssömn inatt vilket jag verkligen behövde så nu är jag fit for fight för kvällen bravader ;P

Kommentera

