Fenomenet Skräckfilm.

Me don´t like! Men jag gick med på att titta på ”Instängd 2” igår kväll. Och det skulle ju trots allt vara lite mysigt att sitta nära den man tittade på filmen med haha…ja gott folk, närhet är vi alla i behov av. Men vad gjorde det? filmen blev ju inte direkt bättre av det.

Det är lustigt att jag kan återberätta en dålig film jag tittat på men inte en bra..Då blir det bara kort & enkelt: jätte bra! SE DEN!

Nu skulle jag säga såhär i detta fallet…gillar du en film där; nothing make sence.. detta skulle aldrig ske i verkligheten eller en massa blod som inte ens ser äkta ut… så kommer här en liten kort resume av filmen: En grupp med två poliser, en kille som jobbar profficionellt med att klättra upp och ner i grottor, två personer till som han har som lärlingar (? vilket är helt osannolikt och skulle aldrig hända i verkligheten när man letar efter försvunna människor) letar efter några tjejer som fastnat nere i en grotta.  dom tvingar också med en av de stackars tjejerna som de just hittat i grottan ner igen för att de själva ska hitta där nere. Allt är så förutsägbart..men visst är det skräckfilm i ett nötskal ? det är läskigt, kan inte säga något annat, men det är ju läskigt pga allt äckligt blod som sprutar helt okontrollerat när de äckliga grottmonstren slaktar denna konstig grupp med polismän & grottklättrare.

nee inget för mig. SE DEN INTE!! Och nu kom jag på varför jag inte kan återberätta en bra film..man måste ju gå och se den själv för att förstå hur bra den är! Den här filmen behöver ni ju inte se för jag har ju redan kort och gott berättat allt…

Kommentera

