Hemmakväll på Gärdet.

Ikväll har jag haft en riktig myskväll bara jag. solo. alena. själv. Jätte mysigt! jag började kvällen med att göra i ordning middag till mej själv, jag var inte så hungrig så jag kokade lite soppa, recept:

1 valfri soppa från Kelda, jag valde Mediterranean tomato som är lite kryddigare än den vanliga tomatsoppan de har

1 tomat

1 champinjon

hacka tomaten & champinjonen i lagom stora bitar och ha ner i soppan som du kokar i en kastrull på spisen… enkelt va? Förslagsvis tar du bort kastrullen med soppan när soppan är tillräckligt varm!

Lagom till att min soppa var klar slog jag på tvn och tittade på mitt favoritprogram nu under sommaren ”sommar med Ernst” på tv 4. Tänk att jag blir så glad och varm innombords varje gång jag ser programmet..lite av ett lugn som sveper över en, Ernst är för go´ =) han påminner ju dessutom lite om min pappa, kanske därför jag känner mig som hemma!

Under pauserna tog jag mig tid att vika tvätten från i måndags då jag hade tvätt tid (ja jag vet..skulle ha gjort det redan i måndags kväll men orkade inte) Så nu ligger allt fint vikt i garderoberna.

Jag passade på att vårda mitt hår i samband med matlagningen och vikning av tvätten, faktum är att den ska sitta i till imorgon. Vad är då detta? Jo världens bästa natt-inpackning från Tigi. Jag glömmer alltid att ha i inpackning när jag tvättar håret och det är så meckigt att det ska sitta i 5 min och sen skölja ur. Nej, jag kan varmt rekomendera ”Wonderful Tonight” från Tigis S-factor serie.  Den är så fantastiskt skön och håret blir jätte mjukt. Gör såhär: Ha i inpackningen innan du går och lägger dig i torrt hår , man kan även ha den i handdukstorkat hår (kladdar inte) skölj ur morgonen efter (det går att ha den kvar oxå, jag har gått med inpackningen under en hel dag)

sen passade jag på att lägga ansiktsmask också när jag ändå var igång ;P

jag använder ansiktsmask från Make up Store Home spa, först en jätte härlig peeling ”jojoba” och sedan en fuktmask ”cucumber” de kommer i en jätte fin förpackning och kan användas flera gånger. Fråga i butiken vad som passar din hud allra bäst!

Diskberget i köket är nu borta och i samband med diskningen kom jag på att det var nog bra ändå om jag hade med mej en matlåda till jobbet imorgon så då passade jag på att göra en jätte god Emma á la bacon sallad =)

Recept:

ruccolasallad (valfri mängd)

1 tomat

lite gurka

2 ägg

1 champinjon

1 pkt bacon

1 halv rödlök

lite grekiska gröna oliver

koka äggen ca 5 min, skär baconen i bitar och stek, hacka grönsakerna, skär eggen i bitar när de kokat färdigt och svalnat, blanda i bunke när allt är klart, servera eller hä´i en mat låda! 15 min tar det och inte mer! Glömde att ta en bild innan matlådan hamnade i min lilla kyl :/

Nåväl..jag har nog aldrig hunit med såhär mycket på 2 timmar en kväll..snacka om effektiv! nu kan jag med gott samvete somna gott i min nybäddade säng=)

Sov så gott

Kommentera

