Min lördag i Älvsjö.

Jag jobbade på salongen till kl 16.30 sen hann jag hem och sov i en halvtimme innan gummistövlarna åkte på och paraplyet kom till användning!
Regnet öste ner, jag hoppade i vattenpölarna ute på gatan med mina nya gummistövlar… Har ju inte ägt några sedan lågstadiet! Många vattenpöl-hopp att ta igen 😉
Hur roligt det än var att hoppa och blöta ner mig var jag ju tvungen att skynda mig till Ica innan tunnelbanan gick.. Bea, tzatziki och fetaost stod på min inköpslista.. Jag skuttade sedan vidare ut i regnet, dansade regndansen, njöt av det härliga vädret, kände inte riktigt att jag var redo att gå in så snart igen. Hoppade riktigt högt och landade hårt ner i den största vattenpölen jag någonsin sett precis utanför hissarna här på Gärdet som tar mig ner till tunnelbanan! Hissen kom alldeles för fort… Typiskt, hann aldrig med ett sista vattenpöl-hopp.
Väl framme i Älvsjö kom Camilla och hämtade mig i hennes lånade Volvo V70, jag tänkte förbrilt på tåget hur denna Volvo V70 kunde se ut.. Men det lilla bilfreak som jag faktiskt är så var det ju lätt som en plätt att urskilja Volvo V70in från alla andra bilar som stod runt omkring..
(Allt som precis skrivits kan ni ta med en nypa salt!)
Vi åkte hem till Camilla där jag först fick hälsa på hennes 15 åriga lillebror som egentligen var 21… (jag hade missförståt, ber om ursäkt)
Sen var vi ut till camillas familjs växthus där vi plockade tomater till kvällens sallad. De hade allt i det lilla växthuset, det var så fint och mysigt, så nu vill jag oxå ha ett hus med ett växthus på tomten!
Elin & Sara slöt upp efter en stund och det blev en riktigt mysig tjejkväll med grillat, te- mys & sällskapsspel!

Kommentera

