Jag säger sällan att jag är bra.

ibland gör jag det och då kan jag göra det med råge..men ändå med glimten i ögat! För att det kan ju uppfattas som skryt i jantelagens Sverige. Jag kan komma på mig själv att jag kan tycka att det får räcka ibland när människor pratar gott om sig själva och deras liv i allmänhet, speciellt när det händer varje gång man pratar med personen i fråga. Men vad gör det egentligen? kan man inte få vara bra på något? kan man inte tycka att man är bäst på något? att alla i sin omgivning är fantastiska? Vad gör det mig egentligen? Alla borde ju få ha rätt att känna den känslan. Och vem är jag eller du att dömma, eller ta ifrån dom den känslan att det faktiskt är så? Jag kanske inte tycker att det låter så fantastiskt bra, men faktum kvarstår att jag inte behöver tycka och tänka som den andre. Alla har vi ju olika uppfattningar om vad som är bra och mindre bra.

Däremot finns det ju inget som säger att jag inte kan få stå för vad just jag tycker om jag får frågan om det är bra eller inte!

Nåväl, vi Svenskar måste i allmänhet iallafall bli bättre på att tala om när vi är bra på någonting, också bli betydligt bättre på att hylla den som är bra på något.

Så vad är jag bra på då?

Ja, jag kan ärligt säga att jag är bra på att sjunga och stå på scenen. Jag har till och med blivit bra på att snappa upp stämmor (något som jag inte varit lika bra på förut).

Laga mat är jag en hejare på.

kanske låter konstigt, men jag är bra på att tycka om mig sjäv, att jag duger som jag är. Vem är egentligen helt nöjd med sej själv? Har man lockigt hår vill man ha rakt, har man stora läppar vill man ha små, har man blå ögon vill man ha bruna osv. man kan ju hålla på i en oändlighet! Och om jag inte kan tycka om mej själv vem ska då göra det? Ens kropp förändras, jag lär ju inte se ut som 20 när jag är 40 och jag lär ju inte se ut som 40 när jag är 70, man får göra det bästa av situationen och det bästa i nuet! Min mage kommer aldrig vara lika retuscherad som tjejerna på omslag och affischer, för det går inte att retuschera i vardagen. Och är det inte lite sexigare att tycka om sin kropp än att hata den?

Jag är även bra på mitt jobb, grym i receptionen! Har lärt mig att ta olika sorters kunder i alla olika former.

Jag har fått äran att ha en fantastisk familj, mina föräldrar som guidat och stöttat mig genom hela livet ..såhär långt och fortsättningsvis också såklart =) En syster som gör succé på andra sidan av europa, trots att vi inte ses så ofta så är jag den stoltaste stora systern som går på denna jord.

Mina vänner som gör min gråa vardag till en sprudlande rosa glitterpaljett fest… så vad mer kan man önska sej…?

…en lägenhet, ett körkort & en karl.

One thought on “Jag säger sällan att jag är bra.

Kommentera

