Stor vit klump i halsen – i P3.

Jag har skrattat så mycket att jag var nära att kissa på mig. Lyssna på det här…

idag fick jag följande sms från Frida:

”haha du och jag e P3-kändisar, skickade in storyn om när jag svalde ditt tuggummi på Liseberg och de läste upp den! haha”

Jag ringde ju upp henne direkt och fick veta vad som skett, Frida mailade mej vad hon skickat in till Christer & Morgan i P3.

Historien lyder:

Halloj Christer och Morgan!

Appropå vita klumpar I halsen:

Jag och min kompis Emma var på Lisseberg en sommardag och satt i en vagn i den stora trä-berg-och-dal-banan på väg upp. Tror bestämt att vi satt längst fram till och med.

Plötsligt kommer jag på att jag har ett tuggummi i munnen och utbrister snabbt för min kompis att jag måste svälja detta för annars kan man ju få det i halsen när berg-och-dal-banan åker utför, och det dör man ju säkerligen av  =)

Min kompis blir omedelbart hysterisk när hon inser att hon också har ett tuggummi i munnen, och hon klarar absolut inte av att svälja tuggummin. Hon tar då ut tuggummit ur munnen och ska precis slänga det ut från vagnen, jag hinner stoppa henne och förklara att folk kan ju faktiskt få det i huvudet. Hon är ännu mer hysterisk när hon då inte vet vad hon ska göra med tuggummit.

Jag, som känner henne utan och innan, märker hennes hysteri och panik och erbjuder mig då att svälja hennes tuggummi också!

Vad gör man inte för ens bästa vän?

Till saken hör bara att min vän Emma inte är som jag när det gäller tuggummin och alltid bara har ett i taget i munnen. Nejdå! Hon hade nog minst tre st på en och samma gång och jag fick kämpa rejält för att få ner den stora klumpen ner i magen.

Men men, jag räddade nog absolut livet på henne och för det är hon mig evigt tacksam (hoppas jag =D)

Kramar Frida

Tro det eller ej, men det är sant…okej jag kanske inte fick sån JÄTTE panik som Frida försökt få det till hahaha men näst intill. Och Frida om jag inte tackade för att du räddade mitt liv då, så får jag göra det nu ;P

TACK SNÄLLA FÖR ATT DU RÄDDADE MITT LIV PÅ LISEBERG!!!!! =D

Klippet går att lyssna på ———–> här (klicka på Christer: din vän i etern 6 september kl 14.02 och spola fram till 1.43.40…)

Kommentera

