”..om blickar kunde döda, vore jag stendöd..”

Jag går ner för en ramp med handväskan i ena handen och drar min rosa rullväska med den andra. Emilie går och pratar, jag reflekterar inte så mycket över vad hon säger. Vi är påväg till kvällens spelning. Det är vi och en massa dansband.. Hur hamnade vi här? Några tjejer går runt oss, en ska visa oss till logen, en annan går bakom och pratar i telefonen och den tredje försöker vara med i Emilies konversation. Vi möter Casper från Arvingarna som säger att vi måste komma och titta på dom för dom spelar just nu på en av scenerna! Jag förstår inte riktigt vad han gör där med oss om han egentligen ska stå på scenen?!
Emilie vänder sig om till mig, avbryter sig själv och säger att hon inte tänker vara med på kvällens spelning, för hon har bättre saker för sig!
– Va? Du det är just sånna här grejer som gör att jag inte vill jobba med dej längre. Svarar jag
Emilie stelnar till, om blickar kunde döda hade jag varit stendöd!
Vi fortsätter att gå, Vi kommer tillslut till en vad kan tyckas vara en gymnastiksal, men det är det inte enligt tjejen som tidigare pratat i telefonen. Det sitter tjejer som ser ut att vara hämtad från 30 talet, speglarna har glödlampor runt omkring sig. Emilie plockar fram sin sminkväska i precis samma sekund som jag.
-jaha, och vart ska du då eftersom du måste sminka dej? Säger jag lite spydigt, rejält irriterad över att hon bara ska skita i spelningen!
– Jag ska träffa Britta! Svarar hon nonchalant.
– Britta? Vaddå, vilken Britta? Undrar jag.
– Ja hon som din pappa var tillsammans med. Förklarar Emilie.
– Men va fan ställer du in en spelning för att du ska träffa MIN pappas ex?
-Ja
Långt långt borta jamar en katt, ljuden kommer närmare. Plötsligt hoppar smulan upp i sängen, jag sätter mig upp fort. Det var en dröm. -pjuuu-
Jag skrattar lite lätt för mig själv och somnar sen om igen..

Kommentera

