1131 st inlägg

Silja Galaxy i mars 2009. Det var vår första spelning på riktigt som ”nya” caracola 😉

helt galet vad många inlägg man kan hinna med på 3 år.. Fortsätter på min lilla nostalgitripp som jag började med för ett tag sedan..

Gran Canaria 2009

mamma bjöd med mej till Gran Canaria där Johanna jobbade då =) en avslappnad resa där inte många knop utfördes. Supermysigt!

lillasyster på scenen tillsammans med några i teamet.

Åh jag vill bara utomlands igen!!!

ett utdrag från bloggen 19 april 2009:

..Just det, det har jag glömt att skriva om, härom veckan när jag precis hade kommit hem från idre så ringde det på dörrklockan och där stod två kvinnor från Jehovas vittnen.. nej tänkte jag.. och jag som inte kan vara otrevlig.. och är det någonting man har lärt sej från andra så är det att säga nej tack och stänga dörren. Men det gjorde inte lilla Emma, efter någon minut av deras predikande sa jag snällt att jag jobbat hela helgen och att jag precis hade kommit hem. De ursäktade sej men ville gärna veta vad tecknen på min dörr stod för (?), och då satte Emma igång med sitt pladder.. ja, sådär som bara jag lyckas med.. efter en stund ordbajsande från min sida bad de både kvinnorna att få gå. De schasade in mej tillbaka in i lägenheten, och sa att jag skulle få vila vidare. Snopet stängde jag dörren och låste.. jag pratade iväg Jehovas och inte var jag otrevlig heller..kanske lite föööör trevlig istället..
underbart jag minns det så väl än idag 😉
 
juryn i södra latins egna melodifestival 2009.
Det var många duktiga elever på skolan som ställde upp. och vi var många i juryn och alla tyckte olika -fniss- men tillslut enades vi om vem vinnaren var 🙂
 
foto från mamma mia festen hos patrik i maj 2009.
på besök i Helsingborg hos fina Liza när hon jobbade där på wallmans. Én rolig kväll att minnas 🙂
 
utdrag från blogginlägg 19 maj 2009 (lägg märke till datumet):
”..Imorse åt jag gröt till frukost, igår var jag så duktig och köpte en massa hälsosamma varor under min storhandling. Linfrön, solroskärnor, fullkornshavregryn (heter det så?), en massa grönsaker och faktum är att jag har börjat dricka mer vatten istället för coca cola..en sundare Emma helt enkelt (kommer att hålla i sej…jag satsar en hundralapp på en vecka.. eller till helgen hrm..)..”

De hälsosamma fröna står fortfarande nästintill orörda i mitt skafferi…kanske borde gå hem och slänga dom 😦 

 

 

bild från Silja innan spelning. jätte mysig bild tycker jag 🙂

Gänget efter spelning.

Slarvmaja= Sara= har låst in sitt kort i hytten 4 gånger under 24 h på båten… vi har inte klivit av än så vi räknar med en femte gång=)

Bloggmaja=Emma= ”Lägg ner det där nu” (Emilie) ”Men det är bra om vi bloggar nu så slipper jag göra det senare” (Emma)

Emilie har ingen beteckning än..så kom gärna med förslag=)

Så kom mitt inlägg nr 200…den 24 maj 2009

 

Det innebär alltså att från 24 maj 2009 fram till idag 1 och ett halvt år senare har jag fått ihop 930 st inlägg.. det är ta me tusan jäkligt bra jobbat eller hur?! 🙂

Kommentera

