Att komma i form.

Har lockat mig länge! Ni vet den här själva idéen om att man vill komma i form till beach 20.. Ja när blir det egentligen? Tanken slår en.. Ska det bli till att inta vassen i år igen?
Här om dagen när jag var och handlade låg följande i min röda korg som jag släpade efter mina släpande fötter:
En 1,5 liter coca cola
En påse chips
Lite vitt bröd till frukost
3 äpplen
En påse godis
Till sist en dosa snus åt karln min

När jag står i kön till kassan överöses jag med en massa media trams om hur jag ska komma i form! Jag faller givetvis för tipsen. Hittar den perfekta tidningen för mig eftersom man får med en bok om hur man blir av med sitt sockersug om man köper tidningen.. Eftersom jag är 25 år gammal och känner mig själv rätt så väl vid det här laget så vet jag att jag aldrig kommer att läsa den där jäkla boken om sockerbomben i min hjärna! Men tanken var ju god.. Jag har ofta sådana goda tankar.. Det sägs att det sista som lämnar människan är hoppet och det verkar passa bra in på mig 😉
Nu är jag förvisso lyckligt lottad med att jag faktiskt är rätt nöjd med min kropp och kan äta vad som helst utan att jag går upp i vikt. Men hur bra mår en kropp egentligen som hela tiden matas av godsaker? … Kanske ioförsig finns svar på det i den där jäkla boken..
Jag älskar frukt, mjölk också för den delen så nu ska jag iallafall i veckorna byta ut godis mot frukt och coca cola till mjölk eller vatten!
Summan av kardemumman..
Så den slutliga handlingen blev alltså:
En 1,5 liter coca cola
En påse chips
Vitt bröd
3 äpplen
En påse godis
Snus
… Och en ”Må Bra” tidning!

Jag åt upp allt innan jag öppnade tidningen..
Årets löfte är att motionera!

One thought on “Att komma i form.

Kommentera

