Brunch & film-mys.

Idag har vi käkat brunch på Sirap som ligger mellan t-banestationerna Odenplan och Tekniska högskolan. Där serveras amerikansk brunch så det blev scrambled eggs, bacon, toast och blåbärspannkakor och till det en stor cola. Om man vill ha ett lungt och mysigt ställe där man kan sitta för sig själv är Sirap inte stället du bör besöka. Ljudnivån är högre än på Vapiano och sittplatserna är få. Vi trängde in oss mitt emellan två sällskap vid ett långbord. Men himmelskt god brunch och det var tur att vi kom dit hungriga för det serveras mycket mat!

Efter maten försökte vi leta reda på en lakritsbutik som jag har hört talas om som ska finnas på odengatan, butiken säljer bara en massa lakrits.. är det någon som vet vart den ligger för vi hittade den inte!?

Sen tog vi tunnelbanan till Centralen och knatade upp till den bästa godis-affären i stan ”Caramella”. Man känner sig lite som Pippi när man går och väljer ut vilka godissorter man vill plocka ner i påsen 🙂

Nu på eftermiddagen har vi tittat på ”Dumma Mej” där jag är rösten till en av huvudkaraktärerna. Den hade premiär under hösten förra året, men jag var bortrest när premiären var och sen blev det aldrig av att jag såg den på bio, men nu när den släppts på DVD har jag äntligen tagit mig i kragen och köpt den 😉

One thought on “Brunch & film-mys.

Kommentera

