Skräckresan till The Voice Sverige.

bild tv4.se

Nu är det över för mig i The Voice Sverige. Känns jätte konstigt faktiskt, men ändå okej. Jag gjorde trots allt ett sista framträdande som jag är stolt över 🙂

För er som missade att titta i fredags kan se hela avsnittet igen på tv4play eller klicka HÄR! för att se min duell mot Johanna & Mary.

bild tv4.se

bild tv4.se

Men hörni, jag har ju inte kunnat blogga om min absolut värsta kväll-/natt-/morgon-/dag – någonsin. Dagen då vi skulle spela in intervjuer, få veta duell -partner och bli tilldelad låt av Petter.

Jag hade precis börjat jobba på Silja Galaxy för Behind The Stars. Just den kvällen var det storm ute på Ålands hav.  Jag hade bokat ett tidigt morgonflyg ifrån Mariehamn dagen därpå. Silja Galaxy går i hamn i Långnäs ca kl 02 på natten och då var tanken att jag skulle gå av för att sedan ta en taxi till Mariehamn. Långnäs ligger på andra sidan av ön.

På kvällen får jag reda på att vi kanske inte kan gå i hamn i Långnäs denna natt pga ovädret. Flera färjor var inställda detta dygn pga klass 2 varningen som utfärdats. Panik!!! Jag kollade om det var möjligt att få en helikopter som kunde landa på båten. Men att få ut en helikopter i den stormen var inte att tänka på.  Så det var bara till att hoppas på att vi skulle få gå i land under natten.

Klockan halv två på natten stod jag påklädd och färdigpackad nere vid landavgången. Enligt bryggan var det ännu inte klart att fartyget skulle kunna ta sej in till hamnen.

En halv-timme senare stod jag med båda benen på land -phuu-

Taxin som jag beställt stod redo och klar för att ta mig till flygplatsen i Mariehamn. Taxi-chauffören och jag hade en trevlig pratstund under resan. Han frågar vart jag ska och jag säger att jag beställde taxin för att ta mig till flygplatsen. Han berättar då att flygplatsen inte öppnar förrän en timme innan planet avgår.

Problem nr 2 uppstår—–> Ingenstans att ta vägen under 3,5 timme. Paniiiiiik igen!!!

Tur för mig att jag sitter i en taxi med världens bästa taxi-chaufför som dessutom är så trevlig att klockorna stannar. Tydligen finns det ett stort hotell i Mariehamn som har receptionen öppen dygnet runt. Där fanns också sköna soffor i lobbyn som min trevliga taxi-chaufför ordnar att jag får slumra i. Inte ska du behöva betala för en hotellnatt när du bara ska vara där i några timmar, säger han. Receptionisten instämmer!

Klockan 04.45 kom en ny taxi och hämtade mig på hotellet för att skjutsa mig till flygplatsen.

Väl på flygplatsen var jag först på plats. Första att checka in. Problem nr 3 uppstår… Jag finns inte med på planet (????????!!!!!!!!) Panik nummer tre för kvällen infinner sig. I det här läget vill jag typ lägga mig ner för att gråta.

Som tur är har jag skrivit ut alla papper där det är bekräftat att jag bokat, har min plats osv. Ingen förstår varför det har blivit som det har blivit men som tur är finns det en plats kvar på flyget som då såklart blir min 🙂

Jag hinner få en plats för mig själv längst bak i planet. Äntligen lite sömn! Trodde jag ja.. Stormen var inte riktigt över så innan vi ens hade lyft tänker jag tyst för mig själv att om jag dör nu har jag iallafall gjort allt för att ta mig till inspelningen av The Voice. Sedan tar jag ett djupt andetag och ett fast grepp om stolen och håller i mej så hårt jag bara kan. För det guppar rejält kan jag lova.

1 timme och 10 min senare går jag levande av planet på Arlanda—-> Letar upp en toalett och börjar fixa mig för dagens inspelning.

kl 08.35 var det samling på Cosmos-studio. Klockan 08.30 glider jag in genom dörrarna till studion. Nästan hela Team-Petter är på plats 🙂

Sedan var det bara att hålla sej vaken, lyssna och svara klokt på alla frågor under intervjuerna 😉

Men det var sååå värt det.

Efter inspelningen på Cosmos-studio åkte jag tillbaka till båten och sjöng i 2,5 timme. Sedan kan jag säga att jag somnade rätt gott 😉

 

One thought on “Skräckresan till The Voice Sverige.

Kommentera

