Life on the road..

20120702-110917.jpg

Tar just nu igen mig efter helgens bravader. Ludvika i fredags bjöd upp till dans under Ludvika festivalens näst sista kväll. Fantastisk publik som gärna bjöd på sig själva lika mycket som vi. Man kan säga att vi gav och tog av varandra. Sista timmen öppnade sej himlen och regnet slutade inte ösa ner förrän nästa dag. Men vad gjorde det? Det finns ju inget dåligt väder.. Bara dåliga kläder.. Och ja.. Inte hade vi direkt regnställ med oss så efter 4 timmar på scenen så väntade en nedroddning på 2,5 timme i spööööregn!. Vanligtvis tar det 45 min när vi har ångan uppe. Tror ni att jag var genomblöt när vi var klara vid 03.30 eller?
Efter fyra låg jag nerbäddad i en säng nånstans i Fagersta och sov några kvartar i timmen.
Lördagen bjöd på bröllop ute på Dalarö här i Sthlm. Alltid lika trevligt att få vara med och dela någons glädje på en av de största dagarna i någons liv. Allt var välplanerat in i minsta detalj. Vi blev väl omhändertagna och kvällen blev nog rätt perfekt för brudparet.
Klockan tre på söndag morgon rullade jag min nya gula resväska nedför gatan där jag bor och kröp snart ner bredvid min sambo som redan sov gott. Helgens bravader var nu över och jag fick ta igen all skönhetsömn jag missat 🙂
That’s life on the road folks!… Eller ja en del av det iallafall..

20120702-110933.jpg

20120702-110946.jpg

Kommentera

