Förundras över..

Är det inte lite komiskt att vissa tror att de är ensamma här i världen!
Jag sitter och väntar på mitt tåg, jag har satt mig längst ut på bänken så att andra också kan få plats att sitta bredvid. En tjej kommer och sätter sig i mitt knä..eller förlåt.. Väldigt nära.. Hennes jacka hamnade i mitt knä.. Shit vad jag kryddar i onödan. DET VAR HENNES JACKA SOM HAMNADE I MITT KNÄ inget annat. Hon sitter kvar obrydd, fortfarande väldigt nära, obehagligt nära, jag har fortfarande hennes jacka i mitt knä.
Börja tycka att det är lite mysigt såhär på morgonkvisten att ha en så fin jeansjacka i mitt knä.. Undrar vilket märke det är. Kanske skulle jag titta efter.. Hon kanske inte skulle tycka att det var konstigt, jag menar jackan ligger ju ändå mest på mig liksom. Jag börjar titta förbrilt efter märket, hon tittar på mig och undrar vad jag har för mig. Jag förklarar att jag undersöker vilket märke jackan har. Vi får en jätte trevlig stund tillsammans, pratar på om allt möjligt, vi klickar verkligen på ett sånt där speciellt plan som bara två bästa vänner kan göra. Jag berättar för henne om mina innersta drömmar och vi beslutar oss för att vi måste ses igen! Jag ger henne världens största kram innan jag hoppar på mitt tåg och väl på tåget börjar jag genast att planera vad vi kan hitta på när vi ska ses igen!

Det kunde ha gått till så men jag valde istället att flytta ut mer på kanten på bänken. Med halva skinkan i luften och den andra på bänken samt med lite mindre av tjejens jacka på mig fortsatte jag att lyssna på musiken i mina lurar och njöt av morgonsolen som bländade mitt likbleka ansikte!

Dum som jag var kom jag på försent att jag var tvungen att fota detta fantastiska ögonblick.. Men såhär såg jackan ut!

Trevlig tisdag 🙂

20120807-103016.jpg

Kommentera

