Äntligen knäckte jag nöten!

När jag bodde hemma så gjorde mamma alltid en jättegod dressing till salladen som serverades till maten. Världens enklaste sallad med en förbaskat god dressing. Hon har naturligtvis inte kommit ihåg vilken dressing jag menat nu när jag har frågat henne. (Många dressings-recept i huvudet kanske? 😉 )
Idag till lunch gav jag mig själv en sista chans för exprementering och lyckades förjävla bra! Jag tänkte ”outside the box” så att säga, krånglade liksom inte till det..
Nu kommer jag att dela med mej av det enkla lilla dressing receptet till er.. Bara för att liksom. Ni som hatar sallad, skit i att fortsätta läsa nu, för det här kommer bli intetsägande för er!

Skär upp sallad
Häll på lite vitvinsvinäger över salladen (OBS inte för mycket, utan lagom, så kan du hälla på mer sen om det behövs)
Häll på lite olivolja.. Eller annan typ utav matolja. (mindre mängd än vitvinsvinäger)
Salta och peppra
Rör runt i skålen, smaka av, och tillsätt mer av valfri ingrediens om så behövs. Annars avnjut en enkel god sallad till typ en köttbit, eller kyckling!
Skäms över att det var så enkelt.

20120813-133240.jpg

One thought on “Äntligen knäckte jag nöten!

Kommentera

