Baristas & Två gånger är en vana.

Jag läser mest när jag har semester och är utomlands. Inte annars. Jag har inte ro annars. Det finns så mycket annat hemma som lockar.
Min största skräck i skolan var när man på Svenska lektionen fick i uppgift att läsa en bok. En skönlitterär bok. Dessutom inom en viss tid. Katastrof för fröken Lewin. Allra helst om man var tvungen att stå inför klassen och recensera boken efteråt. Otroligt jobbigt ! Jag hade ångest innan jag fått boken i handen.

Nu i vuxen ålder kan jag uppskatta en bok. Men jag måste få bestämma själv när jag ska läsa. Förra året köpte jag en bok till semestern. Men jag fick ångest över att jag skulle behöva öppna den när jag väl låg i solstolen. Då är det bara att lägga ifrån sig boken och ändra fokus. Istället läser jag den nyköpta boken på årets semester istället. Perfekt!

Jag köpte med mej en ny bok även denna semester.. Jag hoppas kunna påbörja den på den här semestern iallafall, men den som lever får se.
Min favorit författare är iallafall Denise Rudberg. Hennes böcker passar mig perfekt, ungdomsböcker som deckare, spelar ingen roll. Jag fastnar varje gång 🙂

Dessa två böcker förgyller alltså min semester i år:
Baristas- Denise Rudberg (köptes innan Turkietsemestern förra året)
Två gånger är en vana- Denise Rudberg (årets bokinköp)

20120910-151649.jpg

Kommentera

