Går du igång på världens häftigaste ljusshow? Gå på SHM!

Min sambo hade i sista stund fått biljetter till gårdagens Swedish house Mafia konsert på Friends arena. Kan man välja att inte gå liksom? Får man chansen så är man ju knasig om man inte tar den tänkte jag. Jag var redan lite lätt slut halvvägs till arenan (finns ju inga parkeringar i anslutning till arenan ännu). Vi gick så snällt i min takt från Solna Centrum 😉

Vi hade fått sittplatser -wiiiehooo- så jäkla nice. Annars hade jag aldrig gått. Jag trivdes bra där uppe och kunde studera alla dansande människor nere på ”dansgolvet” och bara det i sej var underhållande och otroligt mäktigt! Vet inte hur många som stod i publikhavet men det var ett X antal tusen personer och alla.. Och då menar jag verkligen ALLA bidrog till att SHM showen inte bara blev en fantastisk ljus och house-show utan något utöver det vanliga.
Jag är inget större fan av housemusik så det ska jag liksom inte ens ge mig in på att kommentera. Men även jag fattar ju att detta var bra! Eller mer än bra, det är ju ett fenomen. Swedish House Mafia är ett fenomen som inte lämnar någon oberörd.
Jag hade behövt ta mig två shots & några drinkar i baren och stå nere på golvet för att få uppleva den extas som jag tror medparten på plats upplevde. Kanske INTE vara höggravid.. eller inte vara gravid över huvud taget.. Då hade jag nog uppskattat detta ÄNNU mer!

Det bästa på hela konserten var John Martin som entrade scenen i slutet. Det blev liksom grädden på moset.

Jag skulle inte frivilligt gå och se detta igen men jag är glad att jag fick vara med och uppleva Swedish house Mafia innan dom slänger in handduken..

Bilder:

20121124-102124.jpg

20121124-102142.jpg

20121124-102154.jpg

Kommentera

