Slut som artist.

20121205-163748.jpg

Idag var jag tvungen att ta mig ut eftersom att vi hade tid hos barnmorskan. Oj vad jag fick pulsa, på vissa ställen nådde snön upp till knäna.
Måste ändå säga att personer man träffar på vägarna som också pulsar runt är mycket trevliga. Snökaoset enar oss samman på något sätt. Jag och en äldre man slog följe till tunnelbanan. Jag berättade att jag trots detta snökaos har varit med om värre när jag bodde i Gävle under nittiotalet. Det visade sig att hans föräldrar kom ifrån Gävle så han kom väl ihåg det året som snökaoset slog ner där.
Folk hjälper varandra med att skotta fram bilar, puttar på de fordon som fastnat i snödrivorna osv. Så trevlig stämning och förståelse grannar emellan det har vi iallafall här i Stockholm 🙂

Kommentera

