En gårdagens.

20130114-035635.jpg

gårdagens: klänning från Vila, mamma-leggins från HM

Vi befinner oss ute i Vallentuna. Klockan är 03.34, Daniel ska snart skjutsa hans föräldrar till Arlanda. De ska resa till Mexico. Just nu känns det som att det skulle vara rätt gött och packa ner sej själv i en utav resväskorna. Smuggla med sej själv på planet. Bara för att slippa kylan som just nu sveper in över Sverige. Men jag har ju annat att stå i så det får bli en annan gång..
8 dagar kvar nu..
Någon som vågar gissa datum?
Vi är beräknad till den 22 januari.
Jag har ju varit nojig sedan december och gått på helspänn. Nu är jag mer lugn men tror att han kommer den här veckan.. Eller jag hoppas att han kommer denna veckan. Jag örk som int längrä..
I lördags hade vi mamma på besök hemma hos oss. Hon har stickat världens finaste Pippi-tröja till lilla pyret. Daniel rensade i köksskåpen och jag hjälpte till så gött det gick. Vi fick en ny matta till hallen. En matta som egentligen är mammas men som hon inte får plats med. Passade utmärkt i vår hall som är under piffar taget.
Mamma hjälpte mig nere i förrådet där vi letade fram videoband ifrån förr som vi ska föra över till DVD- format.
Tänkte att jag kunde roa mig med den sysslan nu fram till att det är dags för förlossning.
bilder nedan (utan inbördes ordning); hallen börjar ta form, Pippi-tröja och Min lillasyster Johanna på scenen under en semester på Mallorca för en herrans massa år sedan

20130114-035700.jpg

20130114-035718.jpg

20130114-035738.jpg

3 thoughts on “En gårdagens.

Kommentera

